onsdag 7 januari 2009

Här ska bli en fotbollsplan.

Nu har jag hamnat vid Ekeby-Almby (Örebro), där jag ska jämna ut tjälkockor till en fotbollsplan.
Det fanns ingen som kunde komma hit och visa vilken höjd osv det skulle vara så jag fick helt enkelt försöka att fördriva tiden med att bryta i tjälhögen.
Jag upptäckte ganska snart att jag behövde förkorta rivarklorna då det blev riktiga brytar-tag.
Jag höll på att bli tokig av allt spring in i hytten och ut till rivaren för att hitta rätt när jag skulle trä i sprintarna.
Hålen måste vara i milimeter precision för att man ska få i dem.
Som en ängel skänkt från ovan står helt plötsligt min fru där och undrar vad jag igentligen pysslar med, så då fick hon köra rivaren medans jag slogg i sprintarna...


1 kommentar:

Eleonora sa...

Klart att en ängel som jag dyker upp när du behöver hjälp.
Kram från din "ängel"