tisdag 2 februari 2010

Nu är sista stunden kommen för husvagnen...!

Ne de är inte så konstigt som det ser ut.
På vägen till den nya campingen på bygget i Strömstad så fick jag lite otur på vägen.
Allt började med att jag fick hacka loss vagnen med en storslägga.
Allt hade fryst ihop, draget gick inte på kulan, stödbenen satt fast, kabeln fick hackas fram...
Lagom uppretad for jag så iväg och vid första inbromsningen låste sig bromsarna på vagnen....
Jaha, tänkte jag, de kanske släpper efter att tag, mitt på E6an kanske man inte ska prova att backa...
Efter ett tag så small däcket och jag hade ca 1,5 mil kvar så jag tänkte att va fan det får bära eller brista, sätter jag på ett nytt däck så smäller ju det med så jag drog i 2an på min Fiarri och stämplade ner gasen...
Efter ett tag började det bli ett gnistrande regn om hjulet, likt en rondellkap...
Bilar blinkade, vevade ner rutan och skrek att det brinner i hjulet mm, men jag svarade lugnt att:
-Jasså gör det? Ahh fan ne jag ska inte så långt så... ;))
På bilden är det en vänlig jobbarkompis som håller upp vagnen med sin grävmaskin så att jag kunde palla upp vagnen...
Den platta fälgen ska jag spara som ett litet minne...


9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad é de som händer... :-)

Eleonora sa...

Tur att jag är här och du är där så att jag slipper skämmas!
Fast något positivt med det hela kanske är att jag slipper se högen här hemma något mera ;-)
//Frugan

Anonym sa...

*spränga spränga spänga* hi hi!!!

Anonym sa...

Ja....kan vi inte spränga den nu??!!
/Fia

Anonym sa...

Men Fia då..! Ska vi peppa Marcus till dumheter igen..;) Glömmer aldrig när E skrek när det var backkörning... -jag skär av dig k*ken!! Ha ha... så jävla roligt! /Zinko zinko

Eleonora sa...

Ha, ha! Det lär bli mera än k***n som ryker om det sprängs något *grrr* Jag klarar inte av sådant där "skoj" ;-)
// E

Anonym sa...

Ha ha.. men E.. om det är jag som spränger den då? I love pang boom!! Ska du spränga min mutta då?
hahahahaha

Anonym sa...

Glömde skriva att ovanstående inlägg är skrivet av mig Camilla!
Om ni inte kopplade det...;)

Eleonora sa...

jag förstod att det var du :-)) men jag lovar att inte spränga din ***** om du lovar inte spränga vagnen när jag är i närheten :-))
Kram E