tisdag 5 maj 2009

Finschaktning med minigrävare.

Jag hyrde in Musses (Alf Larsson) minigrävare, en Bobcat 3tonnare för att kunna gräva runt huset.
Det ska bli ny dränering, nytt avlopp hela vägen från stol till infiltration, isolerad grund, nya dagvattenledningar, en damm med fiskar i samt ett vattenfall genom trädgården.
Dessutom ska det fällas 5st fullvuxna tallar, utan att förstöra för mycket, därför så kommer de att tas ned gren för gren.
Så till dig Finnpajsaren har jag införskaffat hörselproppar till dig så du slippar höra vår motorsåg nu lagom när din andra granne har sågat klart sitt träd.
Inte nog med det så ska ju även stubbarna tas bort.
När allt det är gjort ska det ju finplaneras och sås gräs, byggas ny trapp, ny farstukvist, ny altan,,,,, nee nu ger jag opp, jag får ju skrivkramp....
Det kommer aldrig att bli riktigt färdigt ute i trädgården....
Jaa just det det är ju kommande projekt inne oxå, bla 2st badrum men det tar vi en annan gång...
Ja det ska nog gå...
De som känner sig manade kan ju alltid komma och hjälpa till...


2 kommentarer:

Camilla J sa...

Håhåhå! Det ser fint ut, bra att se inför vår kommande dränering av nya huset :) Har sett att det kommer upp mycket fina växter som Björn får flytta lite på innan dräneringsdags- det kanske går att göra med lastmaskinen?!Shit vad mycket ni har att göra, men gissar på att det kommer att bli snyggt som faan =) Åh du, härligt med mäthjälp av Jonathan! Vi kanske kan hyra in team Meijer, far och son i sommar =)

Finnpajsaren sa...

Hahaha. Ja men er hör jag ju inte. Den där token bredvid oss höll jag nästan på att ha ihjäl idag igen. ;-) Motorsåga en söndag!?