fredag 31 oktober 2008

Snökaos i Askersund.

Konstigt hur det kan bli, imorse då jag gick ut snöade det lite blandat med regn...
Inget konstigt i det när man bor i denna del av världen, men då jag for iväg till jobbet och kom bortanför Knottebo, (ca 3km från där jag bor) var det som att åka in i en mjölpåse !!!

DET VAR SNÖSTORM !!!

Halkigt är milt uttryckt för vad det var, idag skulle man haft en bärgningsbil, för det låg bilar och lastbilar i dikena mest överallt tyckte jag.
Jag var så koncentrerad på körningen så tyvärr hann jag inte ta några kort...

Väl nere skulle jag visa på Mathias Gustavsson vart han skulle köra med min bandtraktor, det lyckadess förvånadsvärt komma fram två lastbilar till platsen med grus innan det blev stopp på hela bygget...

Så det vart en lång resa för Mathias som bor i Värmland, och det var bara för han att försöka ta sig hem igen, hur lång tid det tar vet jag inte eftersom att han fortfarande försöker att kämpa i snön med sina blanka sommardäck...

NU BLIR DET ÅLAND !!!
Nu far jag snart iväg med Cinderella till Åland med grabbarna "Boys", Lovar att försöka hålla er uppdaterade med galna bilder, tyvärr får ni nog vänta lite med texten tills jag kommer hem och skriver på datorn då det är jobbigt att på mobilen skriva så mycket....

Ha en bra dag alla läsare...

Inga kommentarer: