Lägg även märke till stolparna.
fredag 28 augusti 2009
torsdag 27 augusti 2009
Bredställ med dumper?
Det blev till att koppla i kätting och dra upp den som på bild men då åkte kärran ner.
Tur då att Jonas med grävmaskinen var i närheten så han kunde hålla i korgen när vi bogserade...
onsdag 26 augusti 2009
tisdag 25 augusti 2009
Alla olyckor på en gång.
Varför kommer sällan en olycka ensam?
Jag har milt sagt haft det besvärligt med alla maskiner och tekniska underverk i två veckors tid...
Jag tror allt jag äger snart har gått sönder, brunnit upp, eller på annat sett orsakat en förödelse för ekonomin.
Reparationskontot jag har räcker inte till på långa vägar så att köpa ny husvagn istället för mögelholken jag bor i är inte att tänka på.
Får göra som vanligt: Börja om från ruta 1 igen.
Det är bara det att jag tycker jag gjort det så många gånger så man funderar på att ge upp ibland, kanske man inte ska ha ett företag???
Kom igen stötta mig, jag vill höra kämparord från er så jag orkar igenom denna "down period".
Skriv kommentarer.
Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sista tiden, men det har att göra med att jag haft mycket att göra och mycket att tänka på så jag har helt enkelt inte orkat med bloggandet, men hoppas att med er hjälp komma på bättre tankar och blogga mera...
Kommentera..................!!!!
Vill höra att ni finns där ute.....
Jag har milt sagt haft det besvärligt med alla maskiner och tekniska underverk i två veckors tid...
Jag tror allt jag äger snart har gått sönder, brunnit upp, eller på annat sett orsakat en förödelse för ekonomin.
Reparationskontot jag har räcker inte till på långa vägar så att köpa ny husvagn istället för mögelholken jag bor i är inte att tänka på.
Får göra som vanligt: Börja om från ruta 1 igen.
Det är bara det att jag tycker jag gjort det så många gånger så man funderar på att ge upp ibland, kanske man inte ska ha ett företag???
Kom igen stötta mig, jag vill höra kämparord från er så jag orkar igenom denna "down period".
Skriv kommentarer.
Jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sista tiden, men det har att göra med att jag haft mycket att göra och mycket att tänka på så jag har helt enkelt inte orkat med bloggandet, men hoppas att med er hjälp komma på bättre tankar och blogga mera...
Kommentera..................!!!!
Vill höra att ni finns där ute.....
Tillbaka i Nykvarn.
När Lennart är med på blogger förstår ni säkert att något har gått sönder, inte bra, inte bra men Lennart är bra på att ställa upp och fixa.
Nu får jag skäll igen.
Det har ju inte blivit mörkt än, nu slutar du dricka !!!
Tänk om jag lyssnat på henne, vad bra jag hade mått dagarna efter, men å andra sidan, vad mycket kul jag missat....
söndag 23 augusti 2009
Kul med fest hos grannen.
Konstigt nog har jag tydligen inte skämt ut mig nog hos grannarna, för vi blev bjudna på fest hos dem.Eleonora säger att det kanske är så att de vill bjuda henne och att jag får följa med för vi är gifta.... hmm ;)
Men efter denna fest tror jag att de har fått nog av mig (förlåt mig Henrik och Jonna), Eleonora skämdes över mig och gick hem, jag vet att jag pratar en massa när jag dricker Whiskey, men det kanske är för att jag sitter ensam i maskinen hela veckorna på jobbet, vad vet jag?
Vad jag vet är att jag inte ska dricka på länge iallafall...
Hur som helst så måste man ju skylla på någon för att man skämmer ut sig, och det måste få bli en annan granne som får ta på sig det, inga namn nämda men du själv vet nog vem du är om jag säger att du inte ska ta fram den där Rock n´roll Whiskeyn när jag är i närheten. ;)
Det var riktigt kul tyckte jag, får se om vi kan ha en fest snart, för då kan jag ju bjuda mig själv...
måndag 17 augusti 2009
Hemma igen.
lördag 15 augusti 2009
fredag 14 augusti 2009
tisdag 11 augusti 2009
Volvo A40E vs. Liebherr LR622.
Först bygger vi transportvägar och det används A40 samt A35 dumprar som jag får ta imot.
Det blir en del kubik framför lilleskutt när maskinen kanske mer är anpassad till mindre dumprar.
Men han kämpar på rätt bra ändå min kära Liebherr...
Här på bilden är det Marina som kommer med sin A40E och tippar ett lass.
lördag 8 augusti 2009
Camping med barnen.
Jag tänkte att hon där hemma som bestämmer, regeringen, husmor (hon har många namn) min kära dyra fru skulle få ladda om batterierna och få vara för sig själv en stund så jag tog med barnen till Skagern och badade och hade trevligt.Sedan övernattade vi i tält.
Nu så här för första gången då barnen sov i tält så vart platsen hos farfar som bor här, men nästa gång så tänkte vi åka till Unden eftersom att barnen tyckte det var så spännande och skoj.
fredag 7 augusti 2009
Flytta massor.
Tyvärr så tappade jag framhjulet så det blev till att avbryta arbetet och beställa delar från Tyskland.
tisdag 4 augusti 2009
måndag 3 augusti 2009
torsdag 30 juli 2009
Kvarnens damm.
Kolla in vår nya blogg, Kvarnens damm, den finns med som länkar längre ned på sidan.
Där visar vi vår trädgård för den intresserade.
En del av mina läsare kanske inte är så intresserade av maskiner och dylikt så därför valde min fru och jag att starta en parallell blogg som mer koncentrerar sig på vår trädgård.
Där visar vi vår trädgård för den intresserade.
En del av mina läsare kanske inte är så intresserade av maskiner och dylikt så därför valde min fru och jag att starta en parallell blogg som mer koncentrerar sig på vår trädgård.
tisdag 28 juli 2009
Omlastning i Nora.
torsdag 23 juli 2009
måndag 20 juli 2009
Mamma badar.
Nej men en massa växter som fastnat i pumpen fick hon upp.
Lägg märke till hennes vita ben. ;)
söndag 19 juli 2009
REGN !!!
Hej hopp alla !
Idag regnar det, och värre ska det bli till kvällen....
Vad gör man då?
Kanske tar på sig regnkläder och går ut eller tillbringar en dag framför datorn?
Jag valde datorn men det är ju sååååå tråkigt tycker jag att sköta kontorsarbetet så jag fixar bara det absolut viktigaste sen måste jag ut, det kryper i kroppen då man sitter inne och jag vet att jag har massor att göra ute....
Idag regnar det, och värre ska det bli till kvällen....
Vad gör man då?
Kanske tar på sig regnkläder och går ut eller tillbringar en dag framför datorn?
Jag valde datorn men det är ju sååååå tråkigt tycker jag att sköta kontorsarbetet så jag fixar bara det absolut viktigaste sen måste jag ut, det kryper i kroppen då man sitter inne och jag vet att jag har massor att göra ute....
lördag 18 juli 2009
Nu så.
Pust !!!
Hinner inte med allt, känner mig lite stressad.
Det är kul att anlägga trädgården men samtidigt ska man hinna med alla andra göromål.
Därför hinner jag inte uppdatera bloggen så ofta nuförtiden.
Men kolla in i bland för rätt som det är får jag ett ryck och kastar in en bild.
Som ni kanske märkt så kommer texten en stund senare och detta beror på att jag tar kort med telefonen och skickar direkt in på bloggen, det är smidigare att sedan gå in med datorn och skriva texten än att göra det med telefonen.
Ha det gott tillsvidare och kolla gärna imorgon söndag om jag kastat in en bild på hur det blev med tegelkrossen.
Det är kul att anlägga trädgården men samtidigt ska man hinna med alla andra göromål.
Därför hinner jag inte uppdatera bloggen så ofta nuförtiden.
Men kolla in i bland för rätt som det är får jag ett ryck och kastar in en bild.
Som ni kanske märkt så kommer texten en stund senare och detta beror på att jag tar kort med telefonen och skickar direkt in på bloggen, det är smidigare att sedan gå in med datorn och skriva texten än att göra det med telefonen.
Ha det gott tillsvidare och kolla gärna imorgon söndag om jag kastat in en bild på hur det blev med tegelkrossen.
fredag 17 juli 2009
Tegelkross.
Nu tog jag mod till mig och sa att jag själv skulle få designa en yta, nja det blev väl delvis så tillslut, men jag köpte hem tegelkross och ska lägga ut det på en yta som vi kan ha trämöbler på.
Jag tror att det bryter av lite samtidigt som det ger lite färg.
Kom ihåg vart ni först hörde om tegelkross, omdet är fler som är intresserade av att ha tegelkross i trädgården så kan jag erbjuda storsäckar på 1m3 till försäljning.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

























